Факти за гумите

Оригиналната висококачествена гума е много повече от парче каучук. Резултат от щателно разработване и старателно тестване, тя е внимателно произведен високотехнологичен продукт, включващ голямо количество ръчна работа, химични и технически познания и опит, прецизност и висококачествени суровини. Затова, не е изненада, че създаването на нова гума отнема от две до четири години работа по разработването й.

Оригиналната висококачествена гума е много повече от парче каучук. Резултат от щателно разработване и старателно тестване, тя е внимателно произведен високотехнологичен продукт, включващ голямо количество ръчна работа, химични и технически познания и опит, прецизност и висококачествени суровини. Затова, не е изненада, че създаването на нова гума отнема от две до четири години работа по разработването й.

Полезни съвети за поддръжка на гуми

Гумите са най-важният компонент за безопасност на вашия автомобил: те са връзката между вас и повърхността на пътя. Гумите играят съществена роля за безопасността и комфорта при шофиране. Уверявайте се, че вашите гуми са в добро състояние и не забравяйте за тяхната поддръжка.

Изисквания за гумите

Read about the most important winter tyre regulations in Europe

Маркировки по страничната стена

Размерът на гумата е най-важната информация, посочена върху гумата. Обозначението за размер е посочено под формата на серия от цифри и букви, например 205/55 R 16 94 V XL.

Етикет за гуми на ЕС

Закупуването на нови гуми в Европейския съюз ще стане по-лесно чрез етикетите за гуми, които са подобни на етикетите за консумация на електроенергия при битовата техника. Етикетите ще насочват потребителите избират гуми с по-високо качество и следователно по-безопасни.

Налягане в гумите

Температурата има значително влияние върху налягането в гумите. Температурата в топъл гараж може да бъде с до 30˚C по-висока от тази навън. Ако налягането на гумите се измери вътре, то ще бъде твърде ниско за температурите навън.

Производствен процес

Основните суровини за гумата са естествен каучук, синтетичен каучук, технически въглерод и масло. Делът на каучуковите съставки в общото тегло на гумата е над 80%. Останалото се състои от различни видове подсилващи материали.