Сцепление върху мокра настилка

По-безопасно пътуване

Сцепление върху мокра настилка

По отношение на безопасността, за летните гуми е особено важно сцеплението върху мокра настилка. То показва способността на автомобила за спиране на мокър път. Най-добрият клас е A, а най-слабият – F. Класовете D и G не се използват.

Гумите с отлично сцепление върху мокра настилка имат по-къс спирачен път и по-стабилна реакция и осигуряват по-добра управляемост на автомобила.

Оценката за сцепление върху мокра настилка е подвеждаща

Оценката на гумата за сцепление върху мокра настилка не показва колко подходяща е тя за реалните зимни условия. Например скандинавските зимни гуми без шипове са проектирани за трудни пътища, понякога много хлъзгави, и за лед и сняг. Гумите без шипове, разработени за пътищата в Централна Европа, наблягат предимно на бързото шофиране за сметка на сцеплението върху лед.

Разликата в спирачния път се равнява на четири дължини на автомобила


Етикетът посочва спирачния път на гумата върху мокър асфалт, от скорост 80 км/ч. Например разликата между клас A и клас F по отношение на спирачния път е повече от 18 метра, или 4 дължини на автомобила. Разликата между съседните класове е около една дължина на автомобила (от 3 до 6 м).

›› Най-добри и най-слаби. От клас A до клас F спирачният път е по-къс с над 18 метра.
›› Съседни класове. Например: От клас B до клас C спирачният път е по-къс с една дължина на автомобила.

Икономията на гориво и безопасността на пътя зависят много от поведението на шофьора. Вземете предвид следните неща:

  • Икономичното шофиране може значително да намали разхода на гориво
  • За оптимална безопасност на пътя и комфорт при шофиране, налягането на гумите трябва да се проверява редовно
  • Ако налягането на гумите е твърде ниско, гумата се износва много по-бързо от обикновено; това влияе и върху разхода на гориво и е очевиден риск по отношение на безопасността на пътя
  • Отговорните водачи винаги са наясно със свойствата и състоянието на своите гуми. Само шофьор, който познава превозното средство и гумите, може да коригира скоростта и безопасната дистанция съобразно текущите атмосферни условия.