Гумите Nokian Tyres най-бързи върху лед:
Нов световен рекорд от 331,61 km/h!
Новият световен рекорд за най-бърз автомобил върху лед е поставен от тест пилота на Nokian Tyres Яне Лайтинен, който достига скорост от 331,610 km/h (206,05 мили в час) в залива Ботния в Оулу, Финландия. Рекордът е счупен на 6-ти март върху 14-километрова ледена писта в мразовити условия. Водещият в света производител на зимни гуми, оборудван със подобряващ рекорда автомобил с гуми с шипове Nokian Tyres Hakkapeliitta 7 (255/35R20 97 T XL).
При екстремните скорости ролята на висококачествените гуми е още по-голяма; гумите са единствената точка на контакт с повърхността на пътя. При шофиране с изключително високи скорости върху хлъзгав лед гумите трябва да осигурят максимално сцепление, отлична структурна издръжливост и маневреност, подходящи за високата мощност на автомобила.
Формулата за ускорение е тежка задача. Когато автомобилът се движи със скорост от 331 km/h той изминава 92 метра за една секунда. Гумите са под огромно напрежение при такива скорости и техният диаметър може да се увеличи с 15-20 мм. С увеличаването на въздушното съпротивление е необходима и по-голяма теглителна сила, за да се поддържа скорост.
"Тестването на нашите граници може да ни научи на нови неща, които биха могли да намерят отражение във всички наши продукти."
- Тестовете при високи скорости в тежки условия са важна част от развитието на зимните ни гуми. „Тестването на нашите граници може да ни научи на нови неща, които биха могли да намерят отражение във всички наши продукти“, обяснява Мати Мори, мениджър „Техническо обслужване на клиенти“, Nokian Tyres.
Организацията за световни рекорди на Гинес определя подробни правила за световния рекорд за шофиране върху лед. Времето за еднокилометровото разстояние се измерва за шофирането в двете посоки на пистата и времето на световния рекорд е средната стойност от тези два резултата. Автомобилът тръгва от летящ старт. Разрешеното време за постигане на рекорд е общо един час. Ледът трябва да е естествен и не трябва да е награпен или третиран с химикали. Гумите трябва да са достъпни за масова употреба и да са одобрени за ползване по пътната мрежа на държавата, в която се провежда опитът.