Nokian Tyres и Vianor – със скорост за световен рекорд:
Новият световен рекорд за най-бърз автомобил на две колела е 186,269 км/ч (115,76 мили в час)
Новият световен рекорд е поставен, когато екипът за продуктово развитие на Nokian Tyres, професионалният екип от механици на Vianor и известният шофьор каскадьор Веса Кивимаки обединяват усилията си. Гумите на автомобила, счупил рекорда, са подсилени с технологията „Aramid Sidewall” на Nokian Tyres. Новият световен рекорд за най-бърз автомобил на две колела е поставен на летище Сейняйоки на 31 август 2016 г.
Ролята на гумите при екстремни скорости е изключително важна. Това е особено вярно, когато контактът с пътя е само с две гуми – в действителност, чрез две области с размера на човешка длан. За да счупи рекорда, автомобилът трябва да има възможно най-издръжливите гуми. Технологията „Aramid Sidewall” на Nokian Tyres позволява конструирането на странични стени на гумите, които са изключително устойчиви на износване и срязвания.
– При шофиране на две колела страничната стена е в контакт с пътя, така че се наложи да създадем специална гума за тази цел. Влакната от арамид, добавени в каучуковата смес за страничната стена, я подсилват и значително увеличават устойчивостта на разкъсване. Тази уникална технология на сместа за страничната стена, комбинирана със специална структура, доведе до създаването на спецификация, подходяща за световни рекорди – казва Мати Мори, директор „Техническо обслужване на клиенти“ на Nokian Tyres.
Тайната на технологията „Aramid Sidewall” се крие в изключително здравите влакна от арамид, които се използват в авиационната и военната промишленост. Тази технология се използва например и при най-новите гуми за SUV.
– Страстта и творческата лудост, необходими за този опит за световен рекорд, описват идеално и разработката на продукти в Nokian Tyres. Трябва да изпробваме нови неща и да изследваме границите на възможностите си. Само така ще можем да създаваме по-безопасни и издръжливи гуми в бъдеще – казва Мори.
"Трябва да изпробваме нови неща и да изследваме границите на възможностите си. Само така ще можем да създаваме по-безопасни и издръжливи гуми в бъдеще."
Експертният екип от механици на Vianor също участва в световния рекорд, като се грижи за автомобила рекордьор и гумите. Екипът успява бързо да сменя гумите и да информира шофьора в реално време за състоянието на автомобила и гумите.
– И преди съм правил опити да счупя рекорда за най-бърз автомобил на две колела, но без успех. В един момент разбрах, че ключът за постигане на рекордни скорости е да имаш изключително издръжливи гуми. Съдействието на Nokian Tyres и Vianor позволи рекордът да бъде подобрен – казва Веса Кивимаки, новият световен рекордьор.
"И преди съм правил опити да счупя рекорда за най-бърз автомобил на две колела, но без успех. В един момент разбрах, че ключът за постигане на рекордни скорости е да имаш изключително издръжливи гуми."
Световният рекорд за най-бърз автомобил на две колела е поставен в съответствие с правилата, определени от Организацията за световни рекорди на Гинес. Автомобилът трябва да е масово производство, а не прототип, създаден с цел опит за рекорд. В рамките на един час автомобилът трябва да премине в двете посоки през вратите за измерване на скоростта, които са на 100 метра една от друга. Световният рекорд е средната стойност от тези две измервания.
Опитът за рекорд е направен на писта с дължина 2 км и ширина 50 м. Разстоянието, използвано за измерване на средната скорост, е 100 метра. Предишният рекорд е от 1997 г., когато шведът Горан Елиасон шофира на две колела със скорост 181,25 км/ч (112,62 мили в час).