Това означава, че търговците на гуми трябва да са сигурни, че запасите им съответстват на това, което клиентите търсят. И в това се крие проблемът: как да знаете от какви продукти и размери се нуждаят клиентите? Как да гарантирате, че разполагате с необходимото количество продукти на склад, тоест нито твърде много, нито твърде малко? Доброто управление на вашия магазин за гуми е от съществено значение не само за обслужването на вашите клиенти, но и за вашата собствена печалба и оборот.
3 прости съвета за управление на вашия магазин за гуми
- За да увеличите максимално продажбите и ефективността, уверете се, че вашето продуктово портфолио не е сложно. Ако имате много възможности за избор на марки в еднакъв ценови диапазон и еднакви размери, вашият избор става неориентиран и труден за управление.
- Запознайте се с тенденциите на пазара на гуми и продажбите от минали година, за да сте сигурни, че разполагате с най-търсените размери.
- Винаги се уверете, че първо се продават най-старите продукти и модели. По този начин не остават по-старите модели, които заемат място във вашия склад.
Пригответе се за сезона на летните гуми
Както споменахме по-горе, познаването на най-новите тенденции за размерите на гумите е чудесна помощ при вземането на решение кои гуми да имате на склад. Значителен пазарен дял са имали винаги размерите 195/65R15 и 205/55R16, но търсенето им бързо намалява. В бъдеще те все по-често ще бъдат заменяни от гуми с размери 17” и 18”. Една от причините е увеличаването на броя на гумите оригинално оборудване на нови автомобили, чийто размер дори надвишава 18”.
Също така все по-популярни са UHP и SUV гуми с размери 17”. Изглежда очевидно, че по-малките размери обикновено се купуват за по-стари автомобили, а тези клиенти са склонни да търсят гуми с по-ниски цени. За по-новите автомобили с по-големи размери в оригиналното оборудване все повече клиенти избират първокласни гуми. Така че за предстоящия летен сезон е сигурен залог да държите на склад тези популярни UHP и SUV гуми.